۱۳۸۸ دی ۸, سه‌شنبه

رهایی از آشفتگی مکان وذهن

اگر در خانه تان در هم ریختگی وانباشتگی وجود دارد، قطعاً در ذهنتان نیز بی نظمی وآشفتگی وجود دارد .اما با آشفتگی چه باید کرد ؟ همین امروز از دست چیزها و لباسهایی که به آن احتیاج ندارید خلاص شوید . ببخشید تا به شما بخشیده شود .
1- رهایی از نگرانی
اگر نگرانی به عادتی ریشه دار تبدیل شده است ، برای پرهیز از آن آگاهانه بکوشید . هرگاه احساس نگرانی کردید ، مکث کنید و هوشیارانه اندیشه هایتان را عوض کنید .یعنی ذهنتان را متوجه چیزهایی کنید که می خواهید پیش بیایند نه متوجه چیزهایی که می ترسید رخ دهند.
2-انتقاد وداوری را کنار بگذارید
انتقاد و داوری یکسر تلاشی بیهوده است . مخصوصاً اگر در یابید آنچه را که در دیگران مورد انتقاد و داوری قرار می دهید ،دقیقاً آن ویژگی خودتان است که دوستش ندارید .بزرگترین منتقدان کسا نی هستند که در ژرفای وجودشان احساس نا کافی بودن می کنند . این نا امنی ها ی درونی را تغییر دهید تا میل به تحقیر دیگران از بین برود انسان به عنوان یک جز از طرح عظیم کیهانی هیچگاه در مقام یا موقعیتی قرار ندارد که قادر به قضاوت درباره کسی باشد پس ذهنتان را با سموم بیهوده انتقاد و داوری مسموم نسازید .تنها با هر کس که روبرو می شوید به شیوه یی خاموش در دلتان انرژی مثبت بفرستید تا ثمره اش را ببینید ، و بدانید که خوشبختی از آن کسی است که خواهان خوشبختی دیگران است .
3- پشت سر مردم حرف نزنید...

لذت بردن از غیبت درباره دیگران علاوه بر این که به روح و روان آدمی صدمه میزند ،نشانه آن است که تا چه اندازه از عواقب آن بی خبرید و تا چه اندازه زندگی خودتان بی ثمر است ، نه خودتان پشت سر افراد صحبت کنید ونه اجازه دهید دیگران در برابرتان پشت سر مردم بد گویی کنند وبه قول معروف زندگی کنید وبگذارید زندگی کنند.
4-گله وشکایت را کنار بگذارید
زانوی غم بغل گرفتن وگله وشکایت و سرزنش هر آنچه در زندگیتان اتفاق می افتد وملامت دیگران فقط موجب آشفتگی زندگیتان و پریشانی ذهنتان می شود ،آنگاه مردم نمی خواهند پیرامونتان باشند .بر همه برکات ونعماتی که از آن بهره مندید متمرکز شوید تا پروردگارتان برکات و نعمات افزونتری را بر سرتان بباراند .البته میتوانید به گله وشکایت نیز ادامه دهید وتنها بمانید .

5-گفتگوی ذهنی را کنار بگذارید
روانشناسان تخمین زده اند که روزانه 60000 فکر به سر انسان عادی می آید متأسفانه 95 %از این فکرها عیناً فکرهای دیروز است ،از آن هم بدتر این که عیناً فکرهای پریروز و پس پریروز است .خلاصه این که بیشتر این روند ذهنی غیر سازنده و تکراری و بی فایده است و انسان را به جایی نمی رساند پس گفتگوی ذهنی را کنار بگذارید و نام یاد خدا را در هر کاری چراغ راه خود قرار دهید .
6-کارهای نیمه تمام را تمام کنید «کار امروز را به فردا مگذارید »
در خاطر نگه داشتن کارهای نیمه تمام ،انرژی بسیار به مصرف می رساند .همین امروز شروع کنید وکارهای نیمه تمام را به انجام برسانید .
7-مسائل حل نشده را حل کنید
با چه کسی مسائل حل نشده دارید ؟ اگر خودتان را میان جمعی تصور کنید ، چه کسی باعث می شود احساس کنید در اتاق جای نفس کشیدن برای هر دوی شما نیست ؟چون بین شما دو نفر تنش وجود دارد ؟شاید آگاهانه این اشخاص را به خاطر نیاورید .اما ذهن نیمه هوشیار زیرک وهوشیار آدمی به نیکی به یاد می آورد حرفهای بر زبان نیامده و.....به شدت انرژی وجودتان را پایین می آورد .
8- به مکاتبات خود رسیدگی کنید
آیا نامه هایی را نگه می دارید تا به موقع یا سر فرصت به آنها پاسخ دهید ؟هر بار که به آنها فکر می کنید ولی به آنها نمی پردازید نیروی حیاتتان پایین می آید .سریعتر اقدام کنید .
9- برنامه های روزانه تان را تعیین کنید .
آیا هیچ گاه فرصت انجام کارهای دلخواهتان را ندارید ؟ ببینید به کدام کارها واقعاً علاقه مندید و حتماً آنها را در برنامه هفتگی خود بگنجانید . نگذارید حکمفرمای سختگیر ذهنتان ، زندگیتان را زیر سلطه بگیرد . روح و جانتان را با انجام کارهای مورد علاقه تان تغذیه می شود اگر زندگیتان به کار مدام تبدیل شود و فرصتی را برای خودتان نداشته باشید ، یا تمام وقتتان صرف دیگران شود ، چندی نخواهد گذشت که ذهنتان بی روح و بی طراوت خواهد شد و خواهد پژمرد . نخستین علائم آن نیز خستگی عمومی و تندرستی رو به کاهش است پس به وجود خودتان حق تقدم بدهید آنگاه به سایر برنامه های زندگیتان بپردازید .
10- آرامش ذهن برای خوابی عمیق و آرام
اگر زندگی پرمشغله ای داشته باشید شاید برایتان آسان نباشد که دفعتاً ذهنتان را خاموش کنید و به خواب بروید .
هر اندازه پرمشغله تر باشید ، خواب عمیق شبانه در زندگیتان اهمیت افزونتری پیدا می کند. – هرگاه بر این روند تسلط یابید ، از خواب شبانه تان خلاقانه تر بهره می برید و با تماس با ضمیر برترتان بهترین راه ها را بیابید .
11- خود را در جریان اطلاعات روز قرار دهید .
وقتی همه عناصر زندگیتان با پیشرفت روز باشد در زمان حاضر زندگی می کنید و تجربه تان شناور بودن در جریان امواج و انرژی حیات خواهد بود . کودکان در زمان حال به سر می برند و همواره وجودشان سرشار از انرژی و شادمانی است . بزرگترها سرعت خود را بیشتر کنید .



هیچ نظری موجود نیست: