۱۳۸۹ دی ۸, چهارشنبه

جلوه های جالب زندگی دومين مرد ثروتمند دنيا


 این متن گزیده ای از مصاحبه شبكه سی ان بی سی با آقای وارنر بافیت، دومین مرد ثروتمند دنیا كه مبلغ 31 بیلیون دلار به موسسه خیریه بخشیده بود. در اینجا برخی از جلوه های جالب زندگی وی بیان شده: 1- او اولین سهامش را در 11 سالگی خرید و هم اكنون از اینكه دیر شروع كرده ابراز پشیمانی می نماید!...

چهل مورد از کم هزینه ترین لذت‌های دنیا

اگه كمی و فقط كمی بخواهیم از زندگی لذت ببریم و نگاهمان را كمی بهتر كنیم بسیاری از لذت ها نه وقت زیادی می‌خواهد و نه پول زیادی. پس منتظر تغییرات زیاد در یه روزی كه معلوم نیست كی باشد نباشیم ... در کوچکترین اتفاقات عظیم ترین تجارب بشر نهفته است . باور کنید ... 1- گاهی به تماشای غروب آفتاب بنشینیم...

10 وب سايتي كه مي توانيد از آنها درآمد كسب كنيد.


. امروزه اينترنت منبعي براي كسب و كار و ايجاد درآمد شده است. و حتي افرادي در خانه و فقط با يك كامپيوتر و خط تلفن زندگي خود را مي گذرانند و گاه درآمدهاي هنگفتي هم به جيب مي زنند. البته در اين ميان شركتهايي هستند كه از اين قضيه سوء استفاده مي كنند و اقدام به كلاهبرداري مي كنند. مثلاً از شما مي خواهند در ازاي قبول يك قرارداد بلند بالا اقدام به ارسال ايميل هاي تبليغاتي براي افرد مختلف بكنيد. و در ازاي آن مقداري پول دريافت كنيد. متن اين قرارداد آنقدر طولاني است كه عملاً كسي آن را نمي خواند. و بعد از اينكه اين كار را انجام داديد متوجه مي شويد خبري از پول نيست و وقتي به آن وب سايت مراجعه مي كنيد شرايطي را مي بينيد كه انجام آن از عهده شما خارج بوده است. براي جلوگيري از اين امر در اينجا 10 وب سايت محبوب براي كسب درآمد اينترنتي را به شما معرفي مي كنيم. با كار كردن با اين وب سايتها مي توانيد به صورت تمام وقت يا پاره وقت درآمد كسب كنيد. 1ــ Triond.com: در اين وب سايت مي توانيد مطلب بنويسيد و آنرا منتشر كنيد و پول در بياوريد.البته بايد به زبان انگليسي مسلط باشيد...

۱۳۸۹ دی ۶, دوشنبه

لازم نیست دنیا را تغییر دهی ، چشم اندازت را تغییر ده !!!

می‌گویند در کشور ژاپن مرد میلیونری زندگی میکرد که از درد چشم خواب بچشم نداشت و برای مداوای چشم دردش انواع قرصها و آمپولها را بخود تزریق کرده بود اما نتیجه چندانی نگرفته بود...

خانمها فیلم ترسناک نگاه کنند!!

اگر از خواندن این تیتر دچار تعجب شده اید به شما پیشنهاد می دهیم این مطلب را بخوانید تا …

هدیه


دامنی پر کن از این گل که دهی هدیه به خلق /

که بری خانه ی دشمن که فشانی بر دوست /

راز هرکس به پراکندن اوست ! /

در دل مردم عالم ، خدا /

 نور خواهد بخشید ، روح خواهد پاشید /

( فریدون مشیری)

ده اشتباه مدیران تازه کار


مدیریت در آغاز می تواند تا اندازه ای مرعوب كننده باشد. در تحقیقی كه اخیرا به عمل آمد، مشخص شد ۵۰ درصد مدیران قبل از تصدی شغل مدیریت هیچگونه آموزشی نمی بینند. در اینجا فهرستی از اشتباهات كه ممكن است از سوی مدیران تازه كار صورت بگیرد، مطرح می شود تا شاید كمكی برای اجتناب از آنها باشد. 

۱۳۸۹ آذر ۲۹, دوشنبه

آیا موافق هستید :


بگوييم : از اينكه وقت خود را در اختيار من گذاشتيد متشكرم.
 و نگوييم : ببخشيد كه مزاحمتان شدم.

بگوييم : در فرصت مناسب كنار شما خواهم بود.
و نگوييم : گرفتارم.

بگوييم : راست مي گي؟ راستي؟
 و نگوييم : دروغ نگو. 

بگوييم : خدا سلامتي بده.
و نگوييم : خدا بد نده.

بگوييم : هديه براي شما.
و نگوييم : قابل ندارد.

بگوييم : قشنگ نيست.
 و نگوييم : زشت است. 

بگوييم : خوبم.
 و نگوييم : بد نيستم. 

بگوييم : مناسب من نيست.
و نگوييم : به درد من نمي خورد.

بگوييم : شاد باشيد.
و نگوييم : خسته نباشيد.

بگوييم : دوست ندارم.
و نگوييم : متنفرم.

بگوييم : آسان نيست.
و نگوييم : دشوار است.

بگوييم : بفرماييد.
و نگوييم : در خدمت هستم.

بگوييم : خيلي راحت نبود.
و نگوييم : جانم به لبم رسيد.

بگوييم : مسئله را خودم حل مي كنم.
و نگوييم : مسئله ربطي به تو ندارد.

آدم ها و آدمها...


آدم هاي بزرگ درباره ايده ها سخن مي گويند

آدم هاي متوسط در باره چيزها سخن مي گويند

آدم هاي كوچك پشت سر ديگران سخن مي گويند


آدم هاي بزرگ درد ديگران را دارند

آدم هاي متوسط درد خودشان را دارند

آدم هاي كوچك بي دردند


آدم هاي بزرگ عظمت ديگران را مي بينند

آدم هاي متوسط به دنبال عظمت خود هستند

آدم هاي كوچك عظمت خود را در تحقير ديگران مي بينند


آدم هاي بزرگ به دنبال كسب حكمت هستند

آدم هاي متوسط به دنبال كسب دانش هستند

آدم هاي كوچك به دنبال كسب سواد هستند


آدم هاي بزرگ به دنبال طرح پرسش هاي بي پاسخ هستند

آدم هاي متوسط پرسش هائي مي پرسند كه پاسخ دارد

آدم هاي كوچك مي پندارند پاسخ همه پرسش ها را مي دانند

 

آدم هاي بزرگ به دنبال خلق مسئله هستند

آدم هاي متوسط به دنبال حل مسئله هستند

آدم هاي كوچك مسئله ندارند



آدم هاي بزرگ سكوت را براي سخن گفتن برمي گزينند

آدم هاي متوسط گاه سكوت را بر سخن گفتن ترجيح مي دهند

آدم هاي كوچك با سخن گفتن بسيار، فرصت سكوت را از خود مي گيرند

۱۳۸۹ آذر ۲۱, یکشنبه

من بنده آن دمم که ساقی گوید*یک جام دگر بگیر و من نتوانم

عجیب حکایتی است ! “عزیز” ترین ها- حسین(ع) و یوسف(ع )از “گودال” و “چاه” به آسمان عزت رسیده اند .

۱۳۸۹ آذر ۱۷, چهارشنبه

۱۳۸۹ آذر ۸, دوشنبه

بیا تا ...

بیا تا دست از این عالَم بداریم
بیا تا پایِ دل از گِل بر آریم
بیا تا بردباری پیشه سازیم
بیا تا تخمِ نیکویی بکاریم
 شعر از بابا طاهر

مشکل اساسی مدارس

اگر یک کودک ، صرفنظر از سابقه زندگیش ، بتواند در مدرسه موفق شود ، برای موفقیت در زندگی شانس فوق العاده ای دارد ، ودر صورتی که در یکی از مراحل آموزش خود با شکست مواجه شود ، مدرسه ابتدایی ، راهنمایی ،  دبیرستان یا دانشگاه ، شانس او برای موفقیت در زندگی به مقدار زیادی کاهش می یابد .

۱۳۸۹ آذر ۷, یکشنبه

طرز تهیه حریره گنجی

گنجی ، از برنج درست شده و از کشور هندوستان وارد ایران می شود اکثر عطاری ها آن را دارند به صورت دانه های توپی کوچک سفید رنگ است .
برای تهیه حریره آن باید 2 قاشق سوپخوری از گنجی را در کاسه ای ریخته و روی آن آب میریزیم و سپس آب آن را خالی می کنیم تا دانه های گنجی شسته شود سپس 2 قاشق مغز بادام و پسته آسیاب شده به آن اضافه کرده و مخلوط می کنیم .
بعد در ظرفی آب ریخته و روی اجاق گاز می گذاریم تا آب آن به جوش آید سپس مواد بالا را اضافه کرده و خوب به هم می زنیم  و صبر می کنیم تا به جوش آید، باید مواظب بود وقتی جوش آمد سر نرود ! سپس شعله گاز را کم کرده و مدت 15 دقیقه آرام با در باز بپزد وقتی دانه های گنجی شفاف شد مقداری نبات تا حدی که شیرین شود به آن اضافه کرده و می گذاریم تا 5 دقیقه دیگر نیز بپزد . حال حریره گنجی آماده است و می توان پس از سرد شدن آن را نوش جان کرد . 
نکته : این حریره برای سرما خوردگی ، بچه های از شیر گرفته شده و .... بسیار مفید است .

۱۳۸۹ آذر ۲, سه‌شنبه

نیایش


خداونداما نمی توانیـم به درگاه تـو دعا کـنیم تا جنگ را پایان بخشی،زیرامی دانیـم دنیا را به ایـن شکـل آفـریده ای و انسان خود قادر است جادۀ صلح را هموار کند."

"خداوندا ما نمی توانیم دعا کنیم قحطی و گرسنگی را از بیـن ببـری،زیرا مـنابعی به ما عـطا کرده ای که در صـورت استفادۀ عاقلانه از آن می تواند تمام دنیا را تغذیه کند."

"خداونداما نمی توانیم دعا کنیم تبعیض نژادی را ریشه کن کنی، زیرا به ما دیدۀ بصیرت داده ای تا بتوانیم خوبی ها ی تمام انسانها را ببینیم."

"خداوندا ما نمی توانیم به درگاهت دعا کنیم به ناامیدی هایمان پایان بخشی،زیراتوانایی از بین بردن نابسامانی ها را به ما عطاکرده ای."

"خداوندامانمی توانیم دعاکنیم بیماری را ریشه کن کنی،زیرابه ماقدرت تفکرداده ای تابه وسیلۀ آن راه علاج بیماریها راکشف کنیم."

بنابراین به درگاهـت دعا خواهـیم کرد،به ما شـهامـت،قـدرت،اراده،آگاهی ،عـزمی راسـخ،صبـر،ایـمان وتاب تحمـل سخـتی ها را عطا کنی تا دیگـرلازم نباشـد بگوییـم،خدایا ما را به آرزوهایمان بـرسـان ...

" جک ریمر "

۱۳۸۹ آذر ۱, دوشنبه

شگفتا !

شگفتا از آن کس که خدای خویش بشناسد 
و لحظه ای از او غافل ماند .

استخر مصنوعی


استخر کوچک خانگی

اگر شما فقط یک استخر کوچک دارید و نمی توانید شناهای طولانی انجام دهید، این وسیله با ایجاد امواج مصنوعی باعث می شود بتوانید مسافت های بیشتری شنا بکنید. همچنین با تنظیم آن امکان ایجاد ماساژ آبی دستگاه فراهم می شود.

ویدئو پروژکتور

این وسیله که نسل جدید ویدئوپروژکتورهاست می تواند در فاصله 10سانتی متری پرده یا دیوار قرار بگیرد و تصاویر را روی پرده پخش کند. وضوح این دستگاه 5 برابر دستگاه های فعلی است و باعث راحتی کنفرانس دهنده برای قرارگرفتن در مقابل پرده می شود.

کیف لپ تاپ همه کاره

این کیف لپ تاپ همه کاره که وزن و اندازه آن هم بسیار کم است ، علاوه بر یک کیف لپ تاپ ساده به راحتی به یک میز لپ تاپ و یک کیف مسافرتی هم تبدیل می شود. جنس آن از پلاستیک مخصوص بوده و وزن آن 1.5 کیلوگرم است.

شارژر همه کاره

اگر تعداد زیادی دستگاه های الکترونیکی از جمله موبایل و هدست و لپ تاپ دارید و در شارژ آنها و همراه بردن شارژر آنها مشکل دارید، این دستگاه همه شارژرهای شما را به یک شارژر تبدیل می کند و در زمان واحد همه دستگاه های شما را شارژ می کند.

ماشین حساب خوشمزه


ماشین حساب شکلاتی

آیا تا به حال هوس کرده اید که ماشین حساب یا موبایلتان را گاز بگیرید؟ اگر جواب شما مثبت است، این ماشین حساب خوشمزه برای شما ساخته شده است. این ماشین حساب که از جنس شکلات است، امکان انجام محاسبات ریاضی به مدت 20 ساعت را دارد، بعد می توانید آن را میل کنید. قیمت این ماشین حساب $8 است.

چتر هوشمند رنگارنگ

این چتر می تواند امواج تلوزیونی را دریافت نموده و از طریق پروژکتوری که داخل آن قرار دارد ، تصاویر را در داخل چتر پخش کند. همچنین امکان ضبط 20 ساعت تصویر را دارد.

مینی یخچال

این یخچال کوچک برای خنک نگه داشتن نوشیدنی شما که همیشه در کنار کامپیوتر هستید بسیار مفید است.این یخچال به برق وصل نمی شود بلکه انرژی خود را از طریق اتصال به USB کامپیوتر شما به دست می آورد.

بالش هوشمند


این بالش برای کسانی است که در هنگام خواب خروپف می کنند! اگر شما در هنگام خواب خروپوف کنید این بالش با تشخیص صدای خروپوف به صورت خودکار شروع به ویبره کرده و شما را به آرامی از خواب بیدار می کند. همچنین صدای خروپوف شما را ضبط می کند تا نتوانید منکر آن شوید!

ساعت رؤیایی

کسانی که با خوابیدن مشکل دارند و مدت زمان زیادی طول می کشد تا به خوب بروند، 10 دقیقه پس از بستن این ساعت به خواب می روند. این ساعت با سیگنال هائی که روی نبض ایجاد می کند، بدن را به خوابیدن تحریک می کند. همچنین اگر این ساعت را برای بیدار شدن تنظیم بکنید، با همین تکنیک در همان ساعت شما را سرحال و شاداب بیدار می کند.

۱۳۸۹ آبان ۳۰, یکشنبه

احمق های به ظاهر باهوش

در يك شركت بزرگ ژاپني كه توليد وسايل آرايشي را برعهده داشت ، يك مورد به ياد ماندني اتفاق افتاد:

شكايتي از سوي يكي مشتريان به كمپاني رسيد . او اظهار داشته بود كه هنگام خريد يك بسته صابون متوجه شده بود كه آن قوطي خالي است .


لافاصله با تاكيد و پيگيريهاي مديريت ارشد كارخانه اين مشكل بررسي ، و دستور صادر شد كه خط بسته بندي اصلاح گردد و قسمت فني و مهندسي نيز تدابير لازمه را جهت پيشگيري از تكرار چنين مسئله اي اتخاذ نمايد .


مهندسين نيز دست به كار شده و راه حل پيشنهادي خود را چنين ارائه دادند :


پايش ( مونيتورينگ ) خط بسته بندي با اشعه ايكس


بزودي سيستم مذكور خريداري شده و با تلاش شبانه روزي گروه مهندسين ،‌ دستگاه توليد اشعه ايكس و مانيتورهائي با رزولوشن بالا نصب شده و خط مذبور تجهيز گرديد .


سپس دو نفر اپراتور نيز جهت كنترل دائمي پشت آن دستگاهها به كار گمارده شدند تا از عبور احتمالي قوطيهاي خالي جلوگيري نمايند.


نكته جالب توجه در اين بود كه درست همزمان با اين ماجرا ، مشكلي مشابه نيز در يكي از كارگاههاي كوچك توليدي پيش آمده بود اما آنجا يك كارمند معمولي و غير متخصص آنرا به شيوه اي بسيار ساده تر و كم خرجتر حل كرد :


تعبيه يك دستگاه پنكه در پایان خط بسته بندي تا قوطی خالی را باد ببرد !!!


هر احمقی می تواند چیزها را بزرگتر، پیچیده تر و خشن تر کند؛ برای حرکت در جهت عکس، به کمی نبوغ و مقدار زیادی جرات نیاز است. "آلبرت انشتین"

سهی بانو ذوالقدر : : شاید

باید حرف تازه ای گفتن



باید مهر تازه ای جستن


باید راه دیگری رفتن


شاید رنگ دیگری دیدن !

بخودآ

نه مرادم ، نه مریدم ،
 نه کلامم ،
 نه سلامم ، نه علیکم ،
 نه سپیدم ، نه سیاهم ،
 نه چنانم که تو گویی ،
 نه چنینم که تو خوانی ،
 نه آنگونه که گفتند و شنیدی ،
 نه سمائم ، نه زمینم ،
 نه به زنجیر کسی بسته و برده ی دینم ،
نه سرابم ،
نه برای دل تنهایی تو جام شرابم ،
 نه گرفتار و اسیرم ، نه حقیرم ،
 نه فرستاده ی پیرم ،
 نه به هر خانقه و مسجد و میخانه فقیرم ،
 نه جهنم ، نه بهشتم ،
 چنین است سرشتم ...این سخن را من از امروز نه گفتم ، نه نوشتم ،

۱۳۸۹ آبان ۲۹, شنبه

20 ویژگی مدیران به یاد ماندنی

 1 ) اعتماد به نفس
2 )کنترل طرز بر خورد
3 ) پافشاری
4 ) مداومت در بهبود وضعیت
5 ) دقت و پایبندی به اصول اخلاقی
6 ) اول اندیشه ، بعد گفتار
7 ) خلاقیت
8 ) فروتنی در انظار
9 ) سبک داشتن
10 ) شهامت
11) شوخ طبعی
12 ) کمی نقش بازی کردن
13 ) جزء نگری
14 ) خوب بودن در کار و نیل به رهبری
15 ) جنگیدن به خاطر کارکنان
16 ) پذیرش اشتباهات
17) صراحت لهجه
18 ) مهربانی
19 ) کنجکاوی
20 ) رقابت

سه نشان معلمی


حضرت امام رضا (ع)

معلم باید سه نشان داشته باشد  :

1-یک نشان از خدا یعنی ستّارالعیوب بودن

2- یک نشان از پیامبر یعنی خوش خلقی و مهربانی

3- یک نشان از امام یعنی صبر و حوصله و بردباری


آن که ...


آن که دیگران را می شناسد ، خردمند است .
آن که خود را می شناسد ، روشنیده است .
آن که بر دیگران پیروز می شود ، نیرومند است .
آن که بر خود پیروز می شود ، شکست ناپذیر است .
آن که شادی را می شناسد ، ثروتمند است .

۱۳۸۹ آبان ۲۵, سه‌شنبه

عید قربان مبارک

خواهی که تو را کعبه کند استقبال
مایی و منی را به منا قربان کن


شهروند آمریکایی

A persion grandma just came from iran and wanted to become a citizen in the United states.

She took her grandson with her to take her citizenship exam.

The immigration officer told the persion woman that he had to ask 4 simple questions about America and if she answer them correctly , she would become a citizen.
she said, " OK , but I no speak English , I bringing my grandson"
the man said , " OK , so he will translate.

۱۳۸۹ آبان ۲۴, دوشنبه

راه ازدیاد شیر مادر

 آب هویج 
ماءالشعیر
عرق کاسنی
تخم رازیانه ساییده شده وبه غذای مادر اضافه شود 
شیر رطب 
آش ماش 
آبگوشت سینه و قلم گوسفند 

داروی ضد اسهال و استفراغ

یک استکان عرق نعناء را با دو قاشق عسل و یخ مخلوط نموده و جرعه جرعه بنوشید و دیگر تا دو ساعت هیچ چیز نخورید و استراحت نمایید . 

برای رفع سکسکه

شربت عسل با یخ ، جرعه جرعه نوشیده شود 

غذاهایی که کمر درد را تشدید می کند

برنج - آب یخ - عدس - میوه جات ترش و کال - چای - مرغ - ماست - ترشی - سرکه

طرز تهیه شیر بادام

مغز بادام ( پسته ، فندق ) 50 گرم  
عسل   3 قاشق غذاخوری
آب 4 لیوان 
طرز تهیه : مغز بادام پوست شده را آسیاب نموده و با مواد دیگر در مخلوط کن ریخته و کاملاً با هم مخلوط می کنیم تا مایع شیری رنگی به دست آید . حال آن را نوش جان نمایید .
نکته : این شیر بادام برای تقویت اعصاب بسیار خوب است .

سخنانی از قرآن کریم


 یاد خدا، آرام بخش دلهاست ;     (رعد/28)
گفتار و رفتار آدمی در هر زمان و مکان، در حافظه الهی محفوظ است ; مراقب باشید.     (لقمان/16 و کهف/30)
اگر می خواهید مخاطبان به سوی شما جذب شوند، ابتدا به خودتان بپردازید!
 روح خشک و سنگین و بی لطافت، هیچ گاه در امر تربیت موفق نمی شود .
 مهربانی، دلسوزی و رقت قلب را در خود بپرورید تا مردم بی آن که شما متوجه شوید، در اطراف شما جمع گردند .             (آل عمران/159)

سخنانی از حضرت محمد (ص)


 بدانکه اگر جهانیان بخواهند چیزی به تو بدهند و خداوند نخواهد نمی توانند و اگر جهانیان بخواهند چیزی را که خداوند برای تو خواسته از تو منع کنند نمی توانند . بنابراین وقتی چیزی می خواهی از خدا بخواه و وقتی کمک می جویی از خدا بجوی .

سخنانی از حضرت علی (ع)


  سپاس خدای را که نومید نیستم از رحمت او ، تهیدست نیستم از نعمت او ، نه مأیوس از مغفرت او و سر نپیچیده از عبادت او ، خدایی که رحمت او پیوسته است و نعمت او ناگسسته . او را سپاس می گویم که زیادت خواه نعمت اویم ، گردن نهاده عزت اویم و نیازمند کفایت اویم.

۱۳۸۹ آبان ۲۳, یکشنبه

نکته های طلایی



حداکثر شادی و خشنودی انسانها زمانی به دست می آید که در شغل همراستا با شخصیت (هوشمندی) خود, به کار گمارده شوند .
تلاش کنیم ندیدها را ببینیم، دیدن آنچه که همه می بینند هنر نیست. 

آشپزی


مواد لازم برای تهیه خوراک زبان
زبان گوساله – یک عدد
پیاز – دو عدد متوسط
فلفل‌دلمه‌ای – دو عدد
نمک، فلفل، زردچوبه و ادویه – به میزان لازم
برگ‌بو – به میزان لازم
طرز تهیه خوراک زبان



۱۳۸۹ آبان ۲۲, شنبه

او

پرسید یکی منزل آن مهر گسل

گفتم که دل من است اورا منزل

گفتا که دلت کجاست ؟ گفتم با اوست

پرسید که او کجاست ؟ گفتم در دل

۱۳۸۹ آبان ۱۸, سه‌شنبه

زیبایی

اگر بودن بود زیبا ، همیشه با تو باید بود ، و گرنه بی تو بودن ، زندگی را هیچ زیبا نیست

خدایا

ای بار خدا به حق هستی

شش چیز به ما عطا فرستی

ایمان و امان و تندرستی 

علم و عمل و فراخ دستی

شعر

گدایان بهر روزی طفل خود را کور می خواهند

طبیبان جملگی خلق را رنجور می خواهند 

تمام مرده شویان راضی اند از مرگ انسانها

بنازم مطربان چون خلق را مسرور می خواهند  

جملات مثبت برای تقویت روحیه



2- من خوشبخت هستم

3- من قدرتمند هستم

4- خیر وخوشی از چهار جهت به سویم می آید 

5- خدا پیشاپیش من گام بر میدارد وراهم راهموار آسان میکند تا من کامیاب شوم

6- گذشته را به دور می اندازم واکنون در حالی شگفت انگیز به سر میبرم 

7- در ذهن الهی فرصت گمشده وجود ندارد اگر دری بسته شود دری دیگر گشوده میشود

8- شادمانی من کار خداست پس هیچ کس نمیتواند در آن دخالت کند 

9-  برای شادمانی - تندرستی - توانگری وعشق پایدارم 

10- خیر وصلاح من هم اکنون تحقق می یابد

شاخه گل

من هر روز صبح ساعت 7 از پسرارشد عزیز و دختر نازم ، یک شاخه گل زیبا دریافت می کنم ، آیا من خوشبخت ترین مادر روی زمین نیستم ؟!!!

۱۳۸۹ آبان ۱۵, شنبه

خدا


دکتر علی شریعتی :
"... در کرانه‌ی بی‌نهایت آسمان، دو چیز مدهوش‌ام می‌کند :
آبی‌ آسمانی که می‌بینم، و میدانم که نیست،
و خدایی که نمی‌بینم، و می‌دانم که هست..."

ما ایرانیان


در شهری در آمریکا، آرایشگری زندگی می‌کرد که سالها بچه‌دار نمی‌شد.او
نذر کرد که اگر بچه‌دار شود، تا یک ماه سر همه مشتریان را به رایگان
اصلاح کند. بالاخره خدا خواست و او بچه‌دار شد! روز اول یک شیرینی فروش
ایتالیائی وارد مغازه شد. پس ازپایان کار، هنگامیکه قناد خواست پول بدهد،...

هفت اصل مهم بیل گیتس

بیل گیتس»، رئیس «مایکروسافت»، در یک سخنرانی در یکی از دبیرستان‌های آمریکا، خطاب به دانش‌آموزان گفت: «در دبیرستان خیلی چیزها را به دانش‌آموزان نمی‌آموزند». او هفت اصل مهم را که دانش‌آموزان در دبیرستان فرا نمی‌گیرند، بیان کرد.


به گزارش اصول بیل گیتس به این شرح است:


اصل اول: در زندگی، همه چیز عادلانه نیست، بهتر است با این حقیقت کنار بیایید.

شخصیت شناسی از روی امضاء

1-کسانی که به طرف عقربه های ساعت امضاء می‌کنند انسان‌های منطقی هستند .
2-کسانی که بر عکس عقربه‌های ساعت امضاء می‌کنند،دیر منطق را قبول می‌کنند و بیشتر غیر منطقی هستند.


3-کسانی که از خطوط عمودی استفاده می‌کنند لجاجت و پافشاری در امور دارند .

خوشبختی

 خوشبختی یعنی اینکه خداوند آنقدر عزیزت کند که مایه آرامش دیگری شوی .

ازدواج


برای ازدواج کردن لحظه‌ای درنگ نکنید .
اگر زن خوبی نصیبتان شود، خوشبخت می‌گردید
و اگر زن بدی گیرتان آمد، مثل من فیلسوف می شوید .
(سقراط)

۱۳۸۹ آبان ۱۲, چهارشنبه


اگر نمیتوانی خدمت کنی ؛ برو تا لااقل خیانت نکنی/

  بمان تا کاری کنی؛ کاری نکن بمانی.

دكترعلی شریعتی

ارزشیابی کلمات


سازنده ترین کلمه ، گذشت است ... آن را تمرین کن.
پر معنی ترین کلمه ، ما است ... آن را به کار ببر .
عمیق ترین کلمه ، عشق است ... به آن ارج بنه ...

تو و خداوند ، نه تو و مردم


مردم اغلب بی انصاف ٬بی منطق و خود محورند٬ولی آنان را ببخش .

اگر مهربان باشی تو را به داشتن انگیزه های پنهان متهم می کنند ٬ولی مهربان باش .

اگر موفق باشی دوستان دروغین ودشمنان حقیقی خواهی یافت٬ولی موفق باش.

اگر شریف ودرستکار باشی فریبت می دهند ٬ولی شریف و درستکار باش .

آنچه را در طول سالیان سال بنا نهاده ای شاید یک شبه ویران کنند ٬ولی سازنده باش .

اگر به شادمانی و آرامش دست یابی حسادت می کنند ٬ولی شادمان باش .

نیکی های درونت را فراموش می کنند ٬ولی نیکوکار باش .

بهترین های خود را به دنیا ببخش حتی اگر هیچ گاه کافی نباشد.

ودر نهایت می بینی هر آنچه هست همواره میان تو و خداوند است نه میان تو و مردم.

ازدکترعلی شریعتی

علت قبول نشدن در کنکور

هموطن-طبیعتا'' 2 ساعت در روز برای خوردن غذا لازم است که در کل 30 روز میشود.


پس 96 روز باقی میماند.اگر داوطلبی در کنکور قبول نشد هیچ تقصیری نداردچرا که سال فقط 365 روز است.در حالی که:

1) سال 52 جمعه داریم و میدانید که جمعه ها فقط برای استراحت است به این ترتیب 313 روز باقی میماند.

۱۳۸۹ آبان ۱۱, سه‌شنبه

قبل از ازدواج


مرد: آره، ديگه نمی‌‌تونم بيش از اين منتظر بمونم
زن: می‌‌خواهى من از پيشت برم؟
مرد: نه! فکرش را هم نکن
زن: منو دوست داری؟
مرد: البته!
زن: آيا تا حالا به من خيانت کردی؟
مرد: نه! چرا چنين سوالى می‌‌کنی؟
زن: منو مسافرت می‌‌بری؟
مرد: مرتب!
زن: آيا منو می‌‌زنی؟
مرد: به هيچوجه! من از اين آدما نيستم !
زن: می‌‌تونم بهت اعتماد کنم؟

 بعد از ازدواج :

متن را اين دفعه از پائين به بالا بخوانيد !!!

فرشته نگهبان!!

مرد داشت در خیابان حرکت می کرد که ناگهان صدایی از پشت گفت:

- اگر یک قدم دیگه جلو بری کشته می شی.
مرد ایستاد و در همان لجظه اجری از بالا افتاد جلوی پاش.مرد نفس راحتی کشید و با تعجب دوروبرشو نگاه کرد اما کسی رو ندید.بهر حال نجات پیدا کرده بود. به راهش ادامه داد.به محض اینکه می خواست از خیابان رد بشه باز همان صدا گفت:
- ایست!
مرد ایستاد و در همان لحظه ماشینی با سرعت عجیبی از جلویش رد شد.بازم نجات پیدا کرد.مرد پرسید تو کی هستی و صدا جواب داد م فرشته نگهبان ت هستم. مرد فکری کرد و گفت:
-پس اون موقعی که من داشتم ازدواج می کردم تو کدوم گوری بودی؟

من و رئیسم

وقتي من يك كاري را دير تمام مي‌كنم، من كند هستم.


وقتي رئيسم كار را طول دهد، او دقيق و كامل است.

وقتي من كاري را انجام ندهم، من تنبل هستم.

وقتي رئيسم كاري را انجام ندهد، او مشغول است.

۱۳۸۹ آبان ۳, دوشنبه

پروردگارا


به من بیاموز ، دوست بدارم کسانی را که دوستم ندارند

کریه کنم برای کسانی که هیچگاه غم مرا نخوردند

لبخند بزنم به کسانی که هرگز تبسمی به صورتم ننواختند

و عشق بورزم به کسانی که عاشقم نیستند . . .

۱۳۸۹ مهر ۲۸, چهارشنبه

بیا

دلم غمگین و تنهاست
بیا ای مهربان یار
تنهایی ام را همصدا باش
و محراب سکوت مرا ویران کن
غم را چاره سازی باش
و بر لبهای سرد من نشان کن خنده از لبهای شیرینت
و دیگر از جدائی ما مگو هرگز
که از رنج جدایی سخت بیزارم.

خسته

از روزگار و اینهمه تکرار خسته ام
از های و هوی کوچه و بازار خسته ام
بیزارم از ستاره و آزرده ام زماه
امشب دگر ز هر چه و هر کار خسته ام
بیزارم از خموشی تقویم روی میز
از دنگ دنگ ساعت دیوار خسته ام
از او که گفت یار تو هستم ولی نبود
از خود که ناشکیبم و بیمار خسته ام
آزرده سوی خانه ، تن خسته می کشم
آخ کزان خزان دل آزار خسته ام

اگر

اگر خورشید بمیرد ...
اگر ستاره ها نتابند ...
قلبی از طپش باز نمی ماند .
اگر کبوتری در سینه ی کبود آسمان
اسیر پنجه های باز شکاری شود ...
اگر آهویی در دامن دشت
صید پلنگ بی ترحم گردد.
اما
اگر دلی بشکند و ...
اشکی بر خاک بغلتد
فریادی در گلو خفه شود .
زمین می لرزد و آسمان می گرید .
من آن دلشکسته ام ...
من آن اشک بر خاک غلتیده ام ...
کیست آنکه بیاید و ...
با محبت مرا از زمین سرد جدا کند ....
کیست ؟!...

بهترین زمان برای خوردن میوه

بسیار مهم است که بدانیم چگونه و چه وقت باید میوه بخوریم و یا این که راه صحیح خوردن میوه‌ها چیست؟


به یاد داشته باشید که میوه‌ها را بعد از خوردن غذا میل نکنید، کارشناسان تغذیه بر این باورند که میوه‌ها باید زمانی خورده شوند که معده خالی است.
اگر میوه‌ها را بعد از خوردن غذا میل کنید، نقش مهمی در مسموم کردن سیستم بدنتان خواهند داشت، در این حالت بدنتان با مقدار زیادی انرژی روبرو می‌شود که این انرژی به جای مفید بودن باعث از دست دادن وزن و کاهش قدرت برای انجام دیگر فعالیت‌های زندگی می‌شود.


تو

دردی است مرا که بی تو درمانش نیست
راهی است مرا که بی تو پایانش نیست
دل گشته به کوی عشق تو سرگردان
جز وصل تو این دل سر و سامانش نیست

۱۳۸۹ مهر ۲۴, شنبه

انتخاب سرنوشت


سال ها پیش ، مردی بود که هر کسی را سر راهش می دید ، دوست می داشت و می بخشید . خدا فرشته ای فرستاد تا با او صحبت کند .
فرشته گفت :" خدا از من خواست به دیدارت بیایم تا به خاطر نیکی ات به تو پاداشی بدهم . هر عطیه ای را که بخواهی ، خدا به تو می دهد . می خواهی به تو قدرت درمانگری بدهد ؟ "
مرد پاسخ داد : اصلاً ترجیح می دهم خدا خودش کسانی را که باید درمان شوند ، انتخاب کند .
-" می خواهی وظیفه ی راهنمایی گمشدگان را به راه راست بر عهده بگیری ؟ "
- این وظیفه فرشتگانی مثل توست ، نه من . نمی خواهم هیچ کس تحسینم کند و نمی خواهم الگوی دیگران بشوم .
-" نمی توانم بدون اینکه برای تو معجزه ای بکنم ، به آسمان برگردم . اگر خودت انتخاب نمی کنی ، من خودم انتخاب می کنم ."
مرد کمی فکر کرد و سرانجام گفت : پس کاری کن که واسطه خیر باشم ، اما بدون این که کسی بفهمد ، حتی خودم . چرا که ممکن است دچار گناه غرور بشوم .
فرشته کاری کرد که سایه ی آن مرد بتواند بیماران را درمان کند ، بدین ترتیب از هرجا می گذشت ، بیماران درمان می شدند ، زمین بارور می شد ، و مردم غمگین شاد می شدند .
برگرفته از کتاب پدران ، نوه ها ، فرزندان نوشته پائولوکوئیلو

۱۳۸۹ مهر ۲۱, چهارشنبه

به مناسبت بزرگداشت روز حافظ

سحرم دولت بيدار به بالين آمد گفت برخيز که آن خسرو شيرين آمد

قدحی درکش و سرخوش به تماشا بخرام تا ببينی که نگارت به چه آيين آمد

مژدگانی بده ای خلوتی نافه گشای که ز صحرای ختن آهوی مشکين آمد

گريه آبی به رخ سوختگان بازآورد ناله فريادرس عاشق مسکين آمد

مرغ دل باز هوادار کمان ابرويست ای کبوتر نگران باش که شاهين آمد

ساقيا می بده و غم مخور از دشمن و دوست که به کام دل ما آن بشد و اين آمد

رسم بدعهدی ايام چو ديد ابر بهار گريه‌اش بر سمن و سنبل و نسرين آمد

چون صبا گفته حافظ بشنيد از بلبل عنبرافشان به تماشای رياحين آمد



۱۳۸۹ مهر ۱۹, دوشنبه

مرزها را بگشاییم

چه زیباست        بی مرزی ملت ها      بی مرزی آیین ها


چه زیباست      بی مرزی فرهنگها و تمدن ها      بی مرزی سیاه و سپید


سالخورده و خردسال


و چه زیباست     دست ها در دست ها    در جای جای دنیا